Dersin Adı | Tüketici Davranışları |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BA 537 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin bireysel tüketiciler hakkında daha derinlemesine görüş sahibi olmalarını hedefler. Tüketimin psikolojik, sosyolojik ve kültürel boyutlarını inceleyerek öğrencilerin tüketicilerin iç dünyalarına bakmayı öğrenmelerini sağlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Mikro konulardan makro konulara doğru ilerleyen dersin kapsamında, tüketicinin algılaması, öğrenmesi, motivasyonu, kişilik ve hayat tarzı, tutumları, kimlik tanımlaması, karar mekanizmaları, toplumsal ve kültürel etkileşimleri gibi konular işlenir. Tüketimin alışveriş öncesi, sırası ve sonrası boyutları incelenir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanımı, İçeriği ve Uygulaması Hakkında Öğrencilerin Bilgilendirilmesi; Tüketici Davranışı Prosesi | Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education |
2 | Tüketimin Anlamı | Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education |
3 | Algılama | Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education |
4 | Öğrenme | Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education |
5 | Motivasyon | Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education |
6 | Benlik ve Sosyal Karşılaştırma | Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education |
7 | Tutum ve Tutum Değişikliği | Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education |
8 | Tüketici Karar Verme Süreci | Tarih teyit edilecek |
9 | Ara sınav; Ödev / Tartışma | Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education |
10 | Satın alma davranışı ve elden çıkarma | Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education |
11 | Tüketimde Referans Grup Etkileri | Parsons, E., Maclaran, P. and Chatzidakis, A. (2018), Contemporary Issues in Marketing and Consumer Behavior, Routledge. |
12 | Ödev / Tartışma | Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education |
13 | Sosyal Sınıflandırma & Altkültürler | Parsons, E., Maclaran, P. and Chatzidakis, A. (2018), Contemporary Issues in Marketing and Consumer Behavior, Routledge. |
14 | Kültürün Tüketiciler üzerindeki Etkileri; Tüketici Davranışında ve Araştırmalarında güncel konular | Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Proje Sunumları |
Ders Kitabı | Solomon, M.R. (2016), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Parsons, E., Maclaran, P. and Chatzidakis, A. (2018), Contemporary Issues in Marketing and Consumer Behavior, Routledge. Hawkins, D. I. and Mothersbaugh, D. L. (2013), Consumer Behavior: Building Marketing Strategy, McGraw-Hill. Diğer okumalar ve vaka çalışmaları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 0 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 18 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 40 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 32 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 188 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest